کد خبر: ۱۱۶۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹ 27 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، یوسف نوری روز شنبه در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل مازندران، اظهار داشت:

در حال حاضر گردشگری انبوه مازندران را خفه کرده است، باید صنعت گردشگری مازندران را ساماندهی کرد. 

 

استاندار مازندران: باید صنعت گردشگری مازندران را سازماندهی کرد  

وی با توضیح این نکته که سازه های ساحلی مازندران باید زیبا و در حد بین المللی و جهانی ایجاد شود، بیان داشت: سالانه حدود چهار میلیارد متر مکعب آب از طریق رودخانه ها به دریای خزر می ریزد و این فرصت بی نظیری برای توسعه گردشگری آبی و دریایی مازندران است.

استاندار مازندران با تاکید بر این که اجازه انجام کار کوچک در صنعت گردشگری را ندهیم، معتقدم راهبرد توسعه مازندران اجرای طرح های بزرگ است و باید فراخوان جذب سرمایه گذار جهانی صادر شود، گفت: مجتمع های تفریحی و گردشگری دولتی مستقر در سواحل به جز مجتمع نفت، ما بقی وضع مطلوبی ندارد.

استاندار مازندران، تصریح کرد: از این پس طرح‌های استان را با پیشرفت واقعی آن اطلاع رسانی کنید.

نوری، خاطر نشان کرد: رعایت قواعد و مقررات زیست محیطی و منابع طبیعی در توسعه گردشگری مازندران ضروری است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه طرح های بدون پیوست زیست محیطی مازندران اصلا قابل اجرا نخواهد بود، گفت: دستگاه های اجرایی مازندران مشاوره خوبی برای سرمایه‌گذاران واقعی دارای اهلیت در صنعت گردشگری باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه ای استان باید با حفاظت از هویت سرزمینی همراه باشد، گفت: بدون توجه به پیوست های فرهنگی و زیست محیطی، شخصیت های ضد اجتماعی در این خطه گسترش می یابد.

نوری، ادامه داد: اصالت را باید در اجرای طرح‌های ساحلی مازندران حفظ کرد.

وی با اشاره به این که باید حریم ۶۰ متری آزاد شده سواحل خزر را با جدیت حفظ و ساماندهی کرد، گفت : فقدان پارک های موضوعی مازندران از جمله مشکلات استان است.

استاندار مازندران با یاد و خاطره آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید خدمت، گفت: رئیس جمهور شهید بر اساس آموزه های دینی و تمدنی، الگوی های مدیریتی مردمی بودن را در بین ملت های دنیا راهبردی کرده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار