پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد 30 تن در هکتار، 5 هزار و 886 هزار تن شلغم پاییزه در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 06 February 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی جهاد، مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش‌بینی تولید 5 هزار و 886 تن شلغم در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

 محسن علی گل زاده بابیان اینکه شلغم نوعی سبزی ریشه‌ای بهرنگ‌های سبز و سفید و بنفش است، اظهار کرد: گیاه شلغم دارای سطحی با برگ‌های ناصاف و بریدگی‌های متعدد بوده و ریشه آن یا به‌صورت غده‌ای و یا به‌صورت گرد و دراز و به رنگ سفید و لکه‌های بنفش دیده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل بابیان اینکه امسال 196 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان زیر کشت شلغم رفت، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد 30 تن در هکتار، 5 هزار و 886 هزار تن شلغم پاییزه در این شهرستان تولید شود.

وی افزود:شلغم ازنظر داشتن ویتامین و خواص معدنی بسیار جزو سبزی‌های مهم شمرده می‌شود و در خانواده سبزی‌های، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم‌برگ و خردل قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل یادآور شد: در برداشت شلغم، ریشه آن را جمع‌آوری می‌کنند و تا زمانی که ریشه جوان و نازک دارد به‌صورت دسته‌ای در بازار به فروش می‌رسانند، در برداشت پاییز برگ‌های آن را قطع و ریشه آن را مانند چغندر سالادی به بازار عرضه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار