مديرکل دامپزشکي مازندران از شناسايي 2 بيمار مبتلا به تب کريمه کنگو در اين استان خبر داد و گفت:‌ وضعيت جسماني بيماران رو به بهبودي است.
کد خبر: ۴۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 18 June 2017
حسين رضواني درباره آخرين وضعيت بيماري تب کريمه کنگو در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در شهرستان ساري، اظهار کرد: دو مورد بيمار مبتلا به تب کريمه کنگو در مازندران شناسايي شده که بيماران رو به بهبودي هستند.
وي درباره مثبت بودن بيمار مبتلا به تب کريمه کنگو در شهرستان رامسر، گفت: اين بيمار دامدار گيلاني بوده که مورد مثبت اعلام شده در رامسر بستري شده و مربوط به مازندران نيست.
مديرکل دامپزشکي مازندران ادامه داد: پزشکان در صورت مشاهده علائم بيماري تب کريمه کنگو بايد حساسيت به خرج دهند تا در صورت مثبت بودن نسبت به درمان اقدام کنند.
رضواني با بيان اينکه رعايت مسائل بهداشتي و قرنطينه‌اي ضروري است، اضافه کرد: با توجه به انجام سم‌پاشي در جايگاه‌هاي دام، توصيه ما اين بوده دامداران در اين زمينه با ما همکاري کنند.
وي يادآور شد: دام نيز قابليت جابه‌جايي و نقل مکان دارد تنها بايد نسبت به گرفتن مجوز حمل اقدام شود تا شاهد مشکلي در اين زمينه نباشيم.
مديرکل دامپزشکي مازندران با تأکيد بر پرهيز از کشتار غيرمجاز دام، خاطرنشان کرد: مشاهده شده برخي افراد کنه‌ها را از روي دام کنده و با دست له مي‌کنند که در اين شرايط احتمال انتقال ويروس وجود دارد که بايد از اين کار به شدت خودداري کنند.
رضواني در پايان گفت: افراد در خريد گوشت دقت کرده که حتماً ممهور به مهر دامپزشکي و برچسب بهداشتي باشد تا با مشکلي مواجه نشوند.
انتهاي پيام/ن
منبع خبر: خبرگزاری فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار